יום ראשון, 1 במרץ 2015

בתו של הרב שלמה קרליבך: החלטתי להיות רפורמית

בתו של הרב שלמה קרליבך עוררה סערה: החלטתי להיות רפורמית 

נשמה קרליבך הופיעה בכנס הדו שנתי של התנועה הרפורמית לפני שבוע ועוררה סערה: "החלטתי לעשות עלייה אל עבר התנועה הרפורמית". היא גם הזכירה את אלה שביקרו את אביה על כך שהיה ליברלי מידי. "כילדה, סבלתי יחד עם אבי, כאשר הוא ניסה לאפשר לי לשיר" "גדלתי כיהודייה, פשוט יהודייה" כתבה באתר סוכנות היהודית היהודית JTA. "אבי, הרב שלמה קרליבך, גידל אותנו בבית אורתודוקסי מאמין. חיינו היו מלאים בטקסיות יפהפיה" הוסיפה.  קרליבך השתתפה בכנס הדו שנתי של התנועה הרפורמית, בעקבותיה החליטה לכתוב את המאמר. "בדיוק חוויתי את 'כלל ישראל' בצורה הכי מדהימה שיש", כתבה והתייחסה לכנס של התנועה, "היו שם חמשת אלפים אנשים, ומדובר באחד האירועים החשובים שנותנים השראה בעולם היהודי". "בתי הכנסת הרפורמים תמיד היו 'בתי הכנסת אליהם לא הגעתי'", המשיכה קרליבך וציינה כי "אבי אהב להשתתף בכל אירוע בין דתי, דבר שלעיתים גרם לו להסתבך עם ראשי התנועה האורתודוקסית". היא ציינה כי אביה אפשר לראשונה בבית הכנסת שלו מקום בו נשים תוכלנה לרקוד עם ספר התורה, ואף לעמוד על יד ארון הקודש. אך היא גם הזכירה את אלה שביקרו את אביה על כך שהוא ליברלי מידי. "כילדה, סבלתי יחד עם אבי, כאשר הוא ניסה לאפשר לי לשיר" כתבה הזמרת, "התרעומת מצד אחיי ואחיותיי האורתודוקסיים ניטרל את הקול שלי וגרם לאהבה שלי אל המסורת היהודית להפגע". קרליבך ציינה כי "אני מרגישה כאילו מצאתי משפחה חדשה עם הערכים עימם אני מזדהה", וציינה כי זאת בעקבות העובדה שהיא "מרגישה כפליטה של העולם האורתודוקסי במשך כמה עשרות שנים". "בהופעה שלי במוצאי השבת (בכנס של התנועה הרפורמית בסן דייגו צ.ק.), אני סיפרתי לקהל שאני 'עושה עלייה' אל עבר התנועה הרפורמית. התכוונתי לכל מילה". "התברכתי בסן דייגו" המשיכה קרליבך, "נגעתי במשהו חדש, שהרגיש לי מצד אחד כל-כך מוכר. זה הזכיר לי את השיעורים של אבי. זה נתן לי הרגשה של לחזור הביתה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה