יום רביעי, 8 בינואר 2020

יולי 2018

Open Journal of Leadership, 2018, 7, 250-264

ISSN Online: 2167-7751 ISSN Print: 2167-7743
The Effects of Collective Leadership on Student Achievement and Teacher Instruction
Maryam Awadh
Edgewood College, United States of America, Madison, WI, USA
How to cite this paper: Awadh, M. (2018). The Effects of Collective Leadership on Student Achievement and Teacher Instruc­tion. Open Journal of Leadership, 7, 250-264.
https://doi.org/10.4236/ojl.2018.74015
Received: August 28, 2018 Accepted: December 22, 2018 Published: December 25, 2018
Copyright © 2018 by author and Scientific Research Publishing Inc. This work is licensed under the Creative Commons Attribution International License (CC BY 4.0).
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

יומן פתוח למנהיגות, 2018, 7, 250-264
http://www.scirp.org/journal/ojl
ISSN און ליין: 2167-7751 ISSN הדפס: 2167-7743
ההשפעות של מנהיגות קולקטיבית על הישגי התלמידים והדרכת מורים
מרים עוואדה
מכללת Edgewood, ארצות הברית של אמריקה, מדיסון, WI, ארה"ב
כיצד לצטט מאמר זה: Awadh, M. (2018). ההשפעות של מנהיגות קולקטיבית על הישגי התלמידים והדרכת מורים. יומן פתוח למנהיגות, 7, 250-264.
https://doi.org/10.4236/ojl.2018.74015
התקבל: 28 באוגוסט 2018 התקבל: 22 בדצמבר 2018 פורסם: 25 בדצמבר 2018
זכויות יוצרים © 2018 מאת המחבר והוצאת המחקר המדעי בע"מ. יצירה זו מורשית תחת הרישיון הבינלאומי Creative Commons Attribution International (CC BY 4.0).
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/



תקציר
בעבר, עמדת המנהיגות הייתה כרוכה בעיקר כיצד התנהלו מנהיגים בתפקידם. הרעיון של מנהיגות קולקטיבית הוא משמעותי לבניית הקהילה החינוכית ולקיום השתתפות קולקטיבית כוללת. מאמר זה מציג את מסגרת ההנהגה ומתייחס באופן מקיף לאופנים שבהם יש למנהיגים השפעה ישירה על הוראת הכיתה ועל תוצאות הלמידה של התלמידים. המחקר מתאר כיצד יכולות מנהיגות קשורות להישגי התלמידים וממחיש כיצד מנהלים ומנהיגי הדרכה הם הדמויות המרכזיות בהנהגה זו. המחקר מצא את הדרכים בהן מנהיגים משפיעים בעקיפין על הישגי התלמידים דרך השפעתם על המוטיבציה ותנאי העבודה של המורה, והאם הידע והכישורים של המורים משפיעים על הישגי התלמידים במערכת החינוך.

מילות מפתח
מנהיגות קולקטיבית, הדרכה בכיתה, תוצרי למידה, הישגי סטודנטים
1. מבוא
בעבר עמדת המנהיגות הייתה כרוכה בעיקר כיצד מנהיגים התמודדו עם תפקידם. "אדם הנמצא בתפקיד כלשהו בסמכותיות הועמד ברובו בתפקיד מנהיגותי" (Hernez-Broome & Huges, 2004: p. 26). כאן, המחברים קובעים כי אדם שיכול להתמודד עם תפקיד של סמכות מתאים לחלוטין לתפקיד מנהיגותי. עמדת מנהיגות כיום אינה כרוכה רק בסמכות אלא מבוססת גם על שיתוף פעולה בתוך צוות המונחה על ידי המנהיג ועל חיבור לקבוצה במטרה לעודד פיתוח והתקדמות. עם הסוג הזה
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 25 בדצמבר, 2018 250 Open Journal of Leadership M. Awadh
של מנהיגות קולקטיבית או משותפת, משותפים המאמצים להשגת מטרה משותפת.

2. שאלות מחקר מחקר
זה מנסה לחקור את שאלות המחקר הבאות: עד כמה משמעותית ההשפעה של מנהיגות קולקטיבית על החברה שלנו? איך זה בא לידי ביטוי במסגרת מוסד חינוך? האם זה משפיע ישירות על כישורי המורים ועל מידת הישגי התלמידים? האם אי אפשר להקים בהצלחה ארגון או בית ספר מבלי לשקול את עמדת ההנהגה?

3. מטרת מחקר זה
מחקר זה ביקש לנתח את מושג המנהיגות הקולקטיבית ולתאר כמה מהתפקידים המרכזיים שביצע התפקיד, וכן להמחיש ביסודיות את ההשפעה על ההשתתפות והביצועים האישיים בגישת המנהיגות הקולקטיבית. מוסברים המרכיבים העיקריים של מנהיגות קולקטיבית הכוללים: הבנת הקהילה, בניית צוות חזק, קידום הפרט ויצירת שינוי. מחקר זה התייחס לאופנים בהם משתקפים גורמים אלה על חברי ההנהגה הקולקטיבית, ומידת השפעתה של מנהיגות על תוכנית המשימה ועל יעדי החברים. המידע שנאסף ממחקר זה ענה אם למנהיגות קולקטיבית יש השפעה חזקה יותר על הישגיו של התלמידים מאשר מנהיגות פרטנית. בנוסף, מחקר זה התייחס לאופנים שבהם המנהיגים השפיעו בעקיפין על הישגי התלמידים דרך השפעתם על המוטיבציה של המורים ותנאי העבודה, והאם הידע והכישורים של המורים הביאו להישגים נמוכים יותר של התלמידים במערכת החינוך. לבסוף נבדקה השפעת המנהיגות הקולקטיבית על הוראת הכיתה, כולל הדרכים בהן שינויים בהוראה יכולים להשפיע הן על המורים והן על התלמידים.

4. צורת מנהיגות קולקטיבית מנהיגות
קולקטיבית היא דרך דינמית להתמקד בהשקפות החברה ולא באדם כדי להשיג יעדים קולקטיביים. מנהיגות קולקטיבית, שיתוף מנהיגות או מנהיגות משותפת דורשים מכל חבר להרחיב את רעיון המנהיגות מנקודת מבט אישית לזו השיתופית.
לדוגמה, מנהיגות קולקטיבית יכולה ללבוש צורות רבות במסגרת בית ספרית, כולל ארגוני מורים להורים (PTO), ישיבות פיתוח הדרכות וכו '. מכיוון שיכולת המנהיגות של מנהל בית הספר משפיעה באופן משמעותי על ההישגים האקדמיים של התלמידים, המנהלים אחראיים ו אחראי ליכולתו של כל אחד מאנשי הצוות להבהיר את הכללים והתקנות עבור הקהילה.
בעוד שמנהיגים הם המפתח להצלחה במערכת החינוך, מנהיגות קולקטיבית היא פעילות מאתגרת. זה דורש חוכמה ותשוקה, כמו גם מחויבות מתמשכת. הקהילה חייבת להאמין ביכולותיו ובכישוריהם של ה-
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 251 Journal Journal of Leadership M. Awadh
מנהיג אשר יסייע למנהיג בפיתוח ותרומה להתפתחות המוסד. בעוד שמנהיגות קולקטיבית חייבת לנהל את בית הספר ולהתכונן לנסיבות בלתי צפויות, על המנהיגים גם ליידע את המורים ואת קהילת בתי הספר על מערכות ומדיניות חדשות. מנהיגות קולקטיבית חייבת להיות אמינה, מפורשת ומשתפת פעולה עם הצוות בכדי לעסוק אותם במערכת החינוך והחברתית. מנהיגים אלה אחראים להבטיח כי כל אחד מאנשי הצוות יוכל להבהיר את הכללים והתקנות עבור הקהילה שלו, ויש להם השפעה ישירה ועקיפה על המוטיבציה וההשראה של הדרכת הכיתה ולמידה של התלמידים. מנהיגות קולקטיבית חייבת לספק את הסביבה הנכונה לעבודת צוות, להקל על השתתפותם של כל החברים,

5. המסגרת הרעיונית של המנהיגות הקולקטיבית
מנהיגות קולקטיבית יוצרת הזדמנויות להשתתפות ומעודדת שיתוף בין קבוצות שונות של אנשים, ומאפשרת להם לעבוד יחד כדי ליצור רעיונות חדשים למערכת החינוך. הרעיון של מנהיגות קולקטיבית הוא בסיסי לבניית הקהילה החינוכית ולבניית השתתפות קולקטיבית. לדברי מנט בנהאם מבית הספר למידע הוואי באוניברסיטת הוואי, מנהיגות קולקטיבית היא "תוצאה של תהליך דינאמי המאגד קהילה מגוונת של אנשים סביב מערכת של נושאים דחופים במאמץ לבנות ידע והשתתפות רחבים מוביל לשינוי בונה ”(Militello & Benham, 2010: p. 622). ברור שהמנהיגות הקולקטיבית מתארת ​​קבוצה של אנשים העובדים יחד למשימה משותפת על מנת להשיג הצלחה, בין אם מדובר בשינויים קיצוניים-שטחיים בתחום החינוך או בקהילה. זו פעולה קולקטיבית זו בין המנהיג לקבוצת המשתתפים שמשמשת לאיסוף דעות שונות, לדון בכל אלטרנטיבה, לשקול את האפשרויות ולבסוף להגיע להסכמה זהירה ורציונלית היעילה לפרט או לקהילה. החלטות אלה משפיעות לרוב על התלמידים והמורים כאחד. חובת המנהיגות הקולקטיבית היא לשתף את צוות קבלת ההחלטות עם צוות לחשיפת מחשבות ודעות ללא קשר לגזע, צבע, דת או מעמד סוציו-אקונומי. חברי צוות המנהיגות הקולקטיבית שותפים למטרה המשותפת לשפר את הקהילה; הם יכולים להציע נקודות מבט מגוונות בנושאים כאלה בגלל הרקע שלהם. מנקודת מבט זו, מנהיגות קולקטיבית מחייבת כל חבר להרחיב את רעיון המנהיגות מנקודת מבט אישית לסביבה שיתופית. צוות מנהיגות קולקטיבית יכול להבין ביתר קלות את הצרכים של כל חלקי הקהילה עקב דעותיהם השונות של החברים בכל מקרה או נושא הדורש התייחסות. מנהיגות קולקטיבית היא חובה חשובה בקהילה מכיוון שהיא מחלקת את משימת קבלת ההחלטות וקביעת פיתרון בקרב החברים, ללא קשר לכוח המנהיגות שלהם או למצבם החברתי.
מנהיגות קולקטיבית הינה גישה משותפת למנהיגות הכוללת יחסי
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 252 כתב העת המנהיגות הפתוח
"בניגוד למנהיגות גבורה אינדיבידואלית, מנהיגות משותפת חובקת את מגוון האנשים והפרספקטיבות ומשחררת יוזמה עצמית ואינטליגנציה קולקטיבית" (Gauthier, 2004: p. 2). כאן, הסופר מסביר כי מנהיגות קולקטיבית שונה בתכלית ממנהיגות פרטנית. מנהיגות קולקטיבית, או מנהיגות משותפת, מקבלת ומקדמת את מגוון הקהילה ואת עמדותיה השונות כדי לאפשר אינטליגנציה קולקטיבית ויוזמה עצמית.

6. גישת ההשתתפות האישית במהלך מנהיגות קולקטיבית
מנהיגות קולקטיבית מחייבת את תרומתו של כל אחד המאמצים לדון במטרת השינוי, לנקוט בצעדים הנדרשים לשינוי ולבסוף, לקבוע תוכנית מתאימה ליישום השינוי. תהליך זה ליצירת שינוי הוא דרך יעילה ללמוד את השקפותיו של כל אחד מהחברים על מנת להחליף רעיונות ולקבל הבנה מעמיקה יותר של המצב הנתון. כל אדם צריך להיות אחראי ומלא דין וחשבון על השינויים שהם מאשרים עבור הקהילה שלהם; עליהם להיות מאזינים פעילים ולשוחח בפתיחות עם אחרים בכדי לקבוע את הצעדים הנדרשים לשינוי. הצוות גם יוצר תכנית מתאימה אשר תהיה פרודוקטיבית עבור כל משתתף. "יחסי החליפין בין מנהיגי עסקאות לבין חסידיהם מבוססים על חוזה מרומז הכרוך בחיזוק חיובי לרמת ביצועים גבוהה יותר" (Jung & Sosik, 2002: p. 315). המחברים מציינים כי חילופי משימות בין מנהיגים לחברים מקדמים אינטראקציה חיובית ומעלים את רמת הביצועים התפקודיים. השתתפות פרטנית מבוססת על כבוד הדדי שמטרתו להבין את נקודת המבט של אחרים. כל משתתף בודד מקשיב בקפידה לכל החברים בכדי לספק משוב ללא פניות, שישקף באופן חיובי את המוסר האינדיבידואלי הנוגע לבתי הספר או הארגונים. השתתפות של אנשים עשויה לעודד את חילופי הדעות למרות רקע, דעות או כישורים תרבותיים שונים, והתוצאה היא תקשורת ועבודת צוות יעילים המשמשים כמנוע לצמיחה קהילתית. בסופו של דבר, ההנהגה הקולקטיבית תחיל יעדים ראשוניים וכללים יסודיים המקדמים את ההשתתפות האישית ביעילות, והכללים שהוסכמו בקבוצה יסייעו להעצים את יכולתו של כל אדם להשיג יעדים משותפים.
מנהיגות קולקטיבית מכוונת את כל המשתתפים לנושא עיקרי, אשר אמור להוביל את הקבוצה לקבל החלטה פה אחד על מנת ליצור או לשנות בצורה אפקטיבית את מערכת החינוך או עמדות אחרות. קואנקל (2008) מסביר את חשיבות סביבת המנהיגות: "מנהיגים יכולים ליצור אווירה, מרחב, בה ההערכה של האדם כאדם נוכחת"
(עמ '8). למנהיגים חשוב לספק מרחב המאפשר לכל אחד מהקבוצה להרגיש בטוח בשיתוף עם דעותיו ולהחלפת הערכה וכבוד. מכאן שמנהיגות קולקטיבית יכולה לשפר את החיבה והכבוד
שבאים לידי ביטוי בהתנהגות הצוות ובמוטיבציה, כמו האזנה ל DOI אחר : 10.4236 / ojl.2018.74015 253 Journal Journal of Leadership M. Awadh
נקודות מבט, למרות דעות שונות. מנהיגות קולקטיבית מגבירה את חילופי הרעיונות באמצעות תרגול יומיומי שמוביל את הקהילה להבנה טובה יותר של תרבויות ואמונותיהם של אחרים. לדעתי, אם המנהיגים לא היו מאפשרים לחברי בית הספר לחלוק מחשבות שונות, הצוות היה מרגיש לא קשור להחלטה ולא מעורב בקהילה. על פי קואנקל (2008), "הובלה אינה מתרחשת בבידוד; זה תמיד מאמץ קולקטיבי "(עמ '1), מכיוון שמנהיגים אינם פועלים בסביבה מופרדת; במקום זאת, מנהיגות דורשת מאמץ שיתופי. מכאן שמנהיגות קולקטיבית מצביעה על כך שהשתתפות בקבוצה הינה חלק מהאחריות של מנהיגות יעילה. אדם יכול להגדיר נושא על ידי שיתוף נקודת המבט שלו גם אם יש דעות סותרות. אז האדם מוכן לבצע שינויים אם יש תומכים או אם יש הסכמה פה אחד על פיתרון. Boies and Howell (2006) ו- Hooper and Martin (2008) מזכירים כי צוות עם מערכות יחסים סותרות עלול להוביל לתוצאות צוותיות שליליות כמו אי הסכמה בצוותים וירידה בסיפוק.
לאחרונה מנהיגים רבים החלו לשוחח עם הקהילה שלהם בכדי להבין טוב יותר את צרכי הקהילה. המנהיגים מעורבים בחברה כמשתתפים פעילים בסביבת בית הספר, ומארחים ישיבות או אירועים שונים על מנת להחליף דעות על סוגיות בקהילה או במערכת החינוך. על פי אדמונסון (2011), "השקעת הזמן והמאמץ להתחבר באופן אישי עם אחרים גורמת לכולם להרגיש כמו בן זוג" (עמ '104), והמחישה כי יש חשיבות מכרעת למנהיגים לתקשר עם אחרים כדי שיוכלו להרגיש שהם משתתפים פעילים בצוות. לדוגמא, מנהיגים יכולים להימנע מחוסר מאמץ וחוסר מיקוד בקהילה על ידי בניית אמון, כבוד ויחסים עם חברי בית הספר לצורך מתן סביבה שיתופית מתאימה.
לדוגמה, בערב הסעודית המנהיגים כמעט ולא משתפים פעולה עם הקהילה או מתקיימים בה משום שהדרישות הבסיסיות של עמדתם כרוכות רק באחריות למשימות. הם עשויים להיות מעורבים יותר אם הנושא קשור לחבר בית ספר, הורה או מורה בקהילה שלהם. עם זאת, תהליך קבלת ההחלטה מטופל באופן פרטי וכרוך רק במשתתפים הנדרשים. גישה זו מאפשרת למנהיגים משותפים להציע שינויים ומחייבת את דעותיהם או פעולותיהם לאישורם של אחרים מבלי לערב את הקהילה בקבלת החלטות. על פי מחקרי דרומונד ואל-אנזי (1997) המתמקדים בסגנון המנהיגות בבית הספר הציבורי והפרטי, מצא שהמנהל הסעודי תפס את עצמו כסמכותי ולא היה לו שום רצון לחלוק את התפיסה שלהם עם הצוות או עם אחרים.

7. מרכיבי המנהיגות הקולקטיבית מנהיגות
קולקטיבית היא משימה שיתופית המעסיקה כל חבר בפיתוח סביבת בית הספר מנקודת מבט משותפת. על פי Santovec (2008), "מנהיגות אינה מאמץ אינדיבידואלי" (עמ '3), כלומר מנהיגות דורשת מאמץ קולקטיבי. מנהיגות קולקטיבית תלויה ב-
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 254 Open Journal of Leadership M. Awadh
ארבעה גורמים המהווים את הבסיס להפקת תוצאות שיצרו קהילה שיתופית עם הרצון לבצע את השינויים הנדרשים. גורמים אלה הם הבנת הקהילה, בניית צוות רב עוצמה, קידום הפרט ולבסוף יצירת השינוי.
7.1. הבנת הקהילה
הבנה מעמיקה של הדמוגרפיה והדאגות של החברה המקומית היא גורם חשוב בהעצמת המנהיגות הקולקטיבית. בנייה ועידוד של אינטראקציה חברתית חיובית בין חברי צוות המנהיגות הקולקטיבית מייצרת סביבה בטוחה ומתאימה לכל המעורבים. למנהיגים חשוב להבין את ההיסטוריה של הקהילה ותרבותה מכיוון שלעתים קרובות מנהיגים עוסקים במגוון רקע ונקודות מבט שונות. עליהם לדעת את ההיסטוריה של המשתתפים (רקע תרבותי, חינוך, שפה וגזע וכו ') בכדי להבין טוב יותר את חששותיהם העיקריים, אשר יאפשרו למנהיגות קולקטיבית לבנות אמונה בקרב החברים. "בניית מערכות יחסים צריכה להיות בנויה על בסיס של כנות ואמון" (אנדרסון, 2012: עמ '16). המחבר מזכיר כי הקשר החברתי צריך להיות מבוסס על יושרה וביטחון. מנהיגות קולקטיבית חייבת ליצור קשר חיובי בין הצוות ובקהילה מכיוון שהיעדר יחסים חברתיים חיוביים יגביל את יכולתו של הצוות להשתפר ולתרום ביעילות לקהילה.
בנוסף, מנהיגות קולקטיבית מאפשרת למעורבים ליצור סביבות עבודה מגוונות שיכולות להוביל לאפיקי שינוי חדשים. הבנת התרבות המקומית מרחיבה את תפיסות המנהיגות מכיוון שהמנהיג יכול להשתמש בהבנה כזו כדי לקבל החלטות מתאימות לסביבה חינוכית שהיא תערובת של תרבויות, גזעים ורקעים. בנוסף, כל אדם שישתתף בצוות המנהיגות הקולקטיבית היה מכיר את המגוון הזה ומעודד את הצוות לכבד ולהעריך את הסביבה הרב-תרבותית.
על הפונקציות של המנהיגות הקולקטיבית להבין את התפקיד של המנהיגות הקולקטיבית משום שעל חברי הקבוצה לתקשר כדי לעזור לקהילה שלהם ולשפר את כישוריהם האישיים. חברי הצוות צריכים להרגיש מושקעים בסדר יום משותף. אם חברי הצוות מרגישים לא קשורים, הם לא יהיו יעילים במשימות או בחובות שלהם. מנהיגות כרוכה בנכונות להתבונן ולהעריך בהגינות את הדמוגרפיה של הקהילה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לדרוש מההורים למלא טופס ביום הראשון ללימודים המספק מידע על הרקע המשפחתי. זה יאפשר למנהיגים ליצור הבנה טובה יותר ובכך, קשרים הדוקים יותר עם חברי הקהילה. לדוגמה, בתי ספר מסוימים שולחים מכתב להוריהם של התלמידים הכתוב בשפת האם של התלמידים. לדעתי, זהו צעד ענק להבנת רקע תרבותי שונה כמו גם לשיפור ההשתתפות של כל משפחה ותחושת השייכות לקהילה בבית הספר. בתי הספר מספקים גם שיטות אחרות לתקשורת עם משפחות, כמו PTOs, מסיבות, ומתנדבים
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 255 פעילויות Journal Journal of Leadership M. Awadh
, המאפשרות ומעודדת אינטראקציה חברתית המבוססת על צרכי הפרט או הקבוצה למרות השוני והמגוון שלהן.

7.2. בניית צוות רב עוצמה
מנהיגות קולקטיבית כוללת אלמנטים התומכים בכל חברי הקבוצה בבניית צוות רב עוצמה. חשוב שהמנהיגות הקולקטיבית תעודד חשיבה ומוטיבציה חיוביים בקרב החברים ותייצר חזון בר השגה לבניית צוות יעיל. כל האנשים המעורבים במנהיגות קולקטיבית חולקים את דעותיהם או דאגותיהם לפיתוח משותף של גישה חדשה למטרה משותפת. גם אם דעות אלה גורמות לסכסוך או מחלוקת, חברי הצוות צריכים להישאר עם ראש פתוח זה לזה כדי להרגיש מקובלים על דעותיהם של בני גילם. "לשאול אנשים מה הם צריכים ולהקשיב להם חשוב כיוון שהקבוצה מסכימה כיצד הם יעבדו יחד" (Benham, Militello, & Halladay, 2007: p. 12). הכותבים מציעים לחברים לחלוק את מחשבותיהם ולהקשיב, שהם דרישות לשיתוף פעולה מוצלח של קבוצה. Englart (2009) קובע כי חשוב "[e] להעצים את כל החברים בהאזנה ודיבור פעילים" (עמ '15). לדוגמא, כישורים בינאישיים הם תכונה מרכזית של מנהיג טוב מכיוון שהם מסייעים בבניית מערכות יחסים בין חברי הקהילה על מנת להבין את הצוות. על המנהיגים להפגין סולידריות ועליהם להימנע מכל דעה קדומה או הטיה תרבותית העלולה לפגוע בקהילה ופוגעת בעבודת צוות אפקטיבית.
כדי לבנות צוות רב עוצמה, על המנהיגים לסמוך על הצוות ועבודתם והם חייבים להביע אמון זה. מטרת הפגנת האמון היא להעניק לקבוצה ביטחון ולגרום להם להרגיש מועצמים על ידי עידוד והנעתם לעשות את המיטב. היכולת לבנות צוות חזק קשורה לכישורי התקשורת של מנהיג. כל עוד מנהיגים יכולים ליצור סביבה בטוחה בקרב העוקבים, הם יגדילו את סמכותם בצוות. על פי דבריו של הארקינס, 2006, "קביעת צוותים בהתחייבויותיהם ושמירה על השקפת הצוות על מטרותיו" (עמ '4) היא גם תפקיד מרכזי של מנהיג. הכותב קובע כי צוותים צריכים להיות מחויבים למטרות ברורות כדי להיות חלק מההישג.

7.3. קידום הפרט
קידום הפרט הוא המרכיב השלישי החשוב התומך במנהיגות קולקטיבית. בעוד שמנהיגות קולקטיבית מהווה תמריץ רב עוצמה לשיפור אינדיבידואלי, כל אדם מחויב גם הוא למטרה המשותפת של שיפור הקהילה. אנשים משתתפים על ידי שיתוף רעיונותיהם, מחשבותיהם וטיעוניהם, ויש להם הזדמנות להביע את דעתם גם אם היא לא נחשבת "נכונה". חברי הנהגה קולקטיבית יכולים לעזור לאחרים במשימות הקבוצתיות שלהם, כך שהם מסוגלים לשנות את נקודת המבט שלהם, ללמוד שיטות חדשות ולכבד דעות אחרות. שינוי נקודת המבט של האדם תלוי בדעת הקבוצה. גם אם עולות דעות מנוגדות, עזרה לצוות לשקול שיטות חדשות לפיתוח הארגון נותרה במוקד.
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 256 Open Journal of Leadership M. Awadh
המטרה של קידום הפרט בתוך מנהיגות קולקטיבית היא להשיג את היתרונות של השקפות שונות ללא קשר אם הם בעד או נגד דעותיהם האישיות של כל החברים.
לדוגמא, בבתי ספר, מורים עשויים לעודד את בני גילם כדי ללמוד אחד מהשני שיטות הוראה חדשות שיעזרו להם לשפר את השיעורים האקדמיים, גם אם השיטות החדשות שונות לחלוטין מפרספקטיבות ההוראה שלהם או מחשבות אישיות. רוס וגריי (2006) מצאו כי יעילות המורים הקולקטיבית השפיעה על נכונותם של המורים לסייע זה לזה (עמ '802). מורים יכולים לשפר את שיטותיהם על ידי התבוננות זה בזה ויכולים להתגבר על החסרונות והקשיים בהוראתם עצמם על ידי החלפת רעיונות עם אחרים על פיתוח מתודולוגיה. אני מאמין שמורים העובדים באופן קולקטיבי או כחלק ממנהיגות קולקטיבית יכולים לקדם את האדם באופן יעיל תוך שמירה על תפקיד כחבר מפתח בצוות התלות ההדדית. על כל פנים,
מנהיגות קולקטיבית צריכה לתת לחברי הצוות מרחב להתפתח ולצמוח, והמנהיגים צריכים לקדם את הצוות בצורה יעילה. היכולת של המנהיגות הקולקטיבית כרוכה בביצוע יעיל בתוך הצוות וגם בתוך הקהילה ליישום אסטרטגיות, פתרון בעיות, התאקלמות לשינוי ועידוד המצאה.

7.4. יוצר שינוי
יצירת שינוי באמצעות קבוצת מנהיגות קולקטיבית היא דרך שימושית להשפיע על החברה. על פי Nienow (2009), "אנו זקוקים למנהיגות שתעזור למוסדות שלנו לשרת היטב את הקהילה המלאה" (עמ '3). כדי ליצור שינוי בחברה, ניתן לקדם מנהיגות כמכשיר לביצוע השינויים הנדרשים. זו לא רק משימה למנהיגים אלא גם תלויה בכל חברי הקהילה. יש לאסוף נתונים ומידע איכותי על מנת שיעריכו את ערכי הקהילה כנדרש וישתנו בסופו של דבר. על החברים להחליט אילו תנאים נוכחיים צריכים לשנות באופן מיידי וקיצוני. כשירות מניע את חסידיו של מנהיג, והקפדה הכרחית בהשתתפות במאמצי השינוי ביחס למועיל לקהילה.
מנהיגות קולקטיבית מבקשת להבין את הדאגות של חברי הפרט בצוות המנהיגות, על מנת להניע אותם לעבוד, לאסוף מידע ולפתור פתרונות. הצוות צריך לעבוד יחד באופן פעיל בעוד המנהיג מתווה בבירור את מטרת העבודה. "אתה זקוק לתהליך הערכה מתמשך כדי לתמוך בהנהגה בהשגת יעדיהם כאשר התוכנית ממשיכה להתפתח" (Benham, Militello, & Halladay, 2007: p. 46). הכותבים מציינים כי על מנהיגות קולקטיבית להעריך את התהליך על מנת להימשך ועליה לעודד את הצוות להשיג את יעדי תכניות השיפור שגורמות לשינויים קריטיים. על צוותי מנהיגות קולקטיבית להבטיח כי התוכנית ברורה, עם הזדמנויות לכולם להיות חלק מהיוזמה.
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 257 Journal Journal of Leadership M. Awadh
יצירתיות בתוך הקבוצה היא מקור הרעיונות למנהיגות הקולקטיבית; זה מספק את האנרגיה כדי לגרום לשינוי. מנהיגות מספקת משוב והערכה לחברי הקבוצה בבית הספר, מה שמפציר בהם להמשיך ולהתעקש ליצור שינויים, במיוחד במסגרת חינוכית. הקפיצה החזקה ביותר בחינוך עוברת מכיתה מסורתית או הוראה מסורתית לשיטה חדשה כמו: שימוש במחשבים בתוך הכיתה והוראת נושא טכנולוגי, למשל, שיעור המחשבים הנלמד בכיתות היסודי. מנהיגות קולקטיבית יכולה להתמודד עם נושא זה על ידי עידוד צוות ההנהגה לאמץ שיטות הוראה ולמידה חדשות המתאימות לכל התלמידים ולקריירה העתידית שלהם.


8. השפעות מנהיגות קולקטיבית על החינוך והתלמיד
מנהיגות קולקטיבית חולקת תרומות עם חברי בית הספר, כמו תלמידים, מורים והורים, על מנת לשפר את מערכת הלמידה ולבצע שינויים בתוכנית הלימודים, במתודולוגיית ההוראה או בפעילויות חוץ-לימודיות. על פי סמואלס (2010), "התכונות של מנהלי בתי ספר אפקטיביים מצאו כי הישגי תלמידים גבוהים קשורים ל"מנהיגות קולקטיבית": ההשפעה המשולבת של מחנכים, הורים ואחרים על החלטות בית הספר "(עמ '1). המחבר מרמז כי התלמידים משיגים את הרמות הגבוהות ביותר של למידה מההשפעה החיובית של מנהיגים המאופיינים בגישה קולקטיבית. מנהיגות קולקטיבית בקהילה הלומדת משפיעה ישירות על התלמידים ונראית אצל מורים והורים כמו גם על כללי בית הספר. "מנהיגות קולקטיבית מתחילה במקום שמנהיגים מבינים את האמת של האמרה הישנה, "אף אחד מאיתנו לא חכם כמו כולנו", אבל זה לא נעצר שם "(Pr, 2008: p. 13). ההשתתפות בקבלת החלטות קולקטיבית משקפת את האינטליגנציה של הקבוצה, ופתגם זה מסביר כי החלטות קולקטיביות חכמות יותר מאשר החלטה אינדיבידואלית.
על פי מקגופין (2011), "מנהיגות חזקה בבית ספר משפרת לעיתים קרובות את ההזדמנויות של תלמידי בית הספר להצליח, הן באופן אישי והן אקדמי" (עמ '1). במילים אחרות, מנהיגות עוצמתית בסביבה בית ספרית מגדילה את ההזדמנות של התלמידים להשיג הצלחה הן ברמה האישית והן ברמה האקדמית. ההזדמנות החדשה יכולה להיות הגברת יכולתם של התלמידים להשיג את יעדיהם האקדמיים, כמו גם להעלות את רמתם האקדמית על ידי מעורבות של מורים מנוסים ומתן סביבה בריאה ובטוחה לסטודנטים.
למנהיגות קולקטיבית יש קשר הדוק עם הגדרת העבודה של המורים, המוטיבציה והיכולת שכל אלה קשורים להישגי התלמידים (לואי, לייטווד, ואנדרסון, 2010). התוצאה של לואי ועמיתיו שנאספו מהסקר ואתרי האינטרנט הממלכתיים מצאו את שיתוף הפעולה בין מנהיגים יכול לשפר את יכולותיהם של המורים להשגת יעדי חינוך ולהגדיל את ההישגים של התלמידים. לואי וחבריו ציינו כי למנהיגות הקולקטיבית יש השפעה מהותית יותר מאשר לעבוד באופן פרטני. מכיוון שעובדים כקבוצה חייבים תמיד לנסות לשפר ולקבוע חוקים
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 258 Open Journal of Leadership M. Awadh
לשמור על התחדשות הקהילה. צוות ההנהגה שם את אמונם וערכיהם בשיפור בית הספר. לדוגמה, aPTO היא קבוצה ידועה המארגנת ישיבות ונחשבת למנהיגות קולקטיבית מכיוון שהיא מאפשרת לחברים להיות משתתפים פעילים בפיתוח הסביבה הבית ספרית. בית הספר נותן למשפחות אפשרות לתרום כלכלית ומוסרית. ישיבות ה- PTO מעניקות להורים, למורים ולבית הספר הזדמנות זו על ידי תמיכה בצוות מנהיגות זה; בתורו, החברים מקבלים החלטות שבאים לידי ביטוי בשיפור בית הספר ובהישגי התלמידים.
8.1. השפעות מנהיגות קולקטיבית על מורים
פונט, נוסשה והופקינס (2008) הצביעו על כך שההנהגה המשותפת אינה מובילה לאובדן סמכותו של מנהיג בית הספר. במקום זאת, מנהיגות קולקטיבית משפרת את נקודת המבט השיתופית ואינה פוגעת בחובות ההנהגה האישית (עמ '18). חלוקת התפקידים בין המנהיגים הקולקטיביים לא נועדה לצמצם את מספר המשימות, אלא לחלק את העבודה הכרוכה בביצוע המאמץ העצום של שיפור מצב חינוך התלמידים. למנהיגות קיבוצית השפעה חזקה יותר על ביצועי התלמידים ותוצאותיו מאשר מנהיגות פרטנית, כפי שמראים ג'ונסון, Uline, and Peres (2011): "מנהיגים אפקטיביים פועלים לפיתוח חזון משותף לעתיד ובונה קונצנזוס למטרות רלוונטיות לטווח הקצר". (עמ '6). מנהיגים דינמיים משפרים עבודה קולקטיבית ויוצרים חזון משותף על ידי יצירת תוכניות לטווח הקצר או הארוך שיכולים להעלות את רמת ההשכלה וההישגים של התלמידים. חלק מההשפעה של המנהיגים היא תחושת מודעות לעצמם ואחרים אשר צומחת ללא הרף מכיוון שהם אחראים לשמירה על סביבות עבודה התואמות את הצרכים של כל חברי הקהילה. "השפעת המנהיגות הקולקטיבית על התלמידים פועלת באמצעות השפעתה על המוטיבציה של המורים ותפאורת העבודה" (Louis, Leithwood, Anderson, 2010: p. 29). כאשר התלמידים לומדים דרך המורה, הם מושפעים בעקיפין מהנהגה קולקטיבית מכיוון שהמורה הוא חלק מתהליך קבלת ההחלטות הקולקטיביות. על פי לי (2015) שאסף נתונים מראיונות פרטיים וניהול קבוצות מיקוד מצא כי מנהיגות קולקטיבית יכולה להשפיע על משימת המורים. במקרה זה, המורים יכולים להרגיש מועצמים יותר לשתף ביעילות את חזונם וקבלת ההחלטות (Lee, 2015). באמצעות מנהיגות קולקטיבית המורה יכול לספק סביבה שיתופית המבוססת על חילופי חוויות, התפתחות מקצועית ושיטות הוראה חדשניות, אשר כל אלה עשויים לבוא לידי ביטוי בתפקודם האקדמי של התלמידים. לדוגמה, בית ספר כלשהו מספק פיתוח מקצועי למורים לשיפור כישורי ההוראה שהשתקפו בהתקדמות התלמידים. ההתפתחות המקצועית עבור המורים יכולה לכלול חונכות, התבוננות, מפגש צוות וסדנא.
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 259 כתב העת הפתוח למנהיגות מ 'עוואד
למנהיגים יש השפעה על הישגי התלמידים בעיקר על ידי השפעה על הגדרת העבודה ועל המוטיבציה והגישה של המורים. מנהיגים אינם משפיעים באופן ישיר על הידע או הכישורים של המורים, וכתוצאה מכך נוצרים חלק מהחששות מהישגי התלמידים במערכת החינוך. מחקרים עדכניים מצאו כי "חזון של הצלחה אקדמית לכל סטודנט נקבע על ידי שיתוף פעולה ומנהיגות משותפת" (Lee, 2015: p. 69). במקרה זה, ההנהגה הקולקטיבית משפיעה על הרגשות והאמונה של המורים המשקפים על התלמידים לומדים.
המורים חולקים משימות עם המנהיגים ואילו התלמידים תורמים למשימות אלה מכיוון שהם עסקו במגוון משימות והנחיות בכיתה. מנהיגים יכולים לעזור בפיתוח יכולות ומיומנויות של מורים על ידי הצעת קורסים להתפתחות מקצועית או פגישות תצפיתיות, מה שמביא לתלמידים ללמוד שיטות חדשות מהניסיון של המורים. לדברי לייטווד ולואי (2004), "כשאנחנו חושבים על מנהיגים בתפקידים אדמיניסטרטיביים פורמליים, ככל שהאתגר גדול יותר כך השפעת מעשיהם על הלמידה גדולה יותר" (עמ '5).
על פי המחקר של ראוטיולה (2009) "נראה כי חלק ניכר מהצלחתם של בתי ספר ומורים תלוי ביעילות קולקטיבית, יישור המטרות והתאמת תנאי עבודה, אשר מועילים ללמידה של התלמידים" (עמ '29). זה מצביע על כך שחלק גדול מההצלחה של בתי הספר ובקרב המורים מסתמך על יעילות קולקטיבית, מה שמסייע להם להסתגל לתנאי העבודה ולהשיג יעדים שיכולים להעלות את רמת האקדמאים התלמידים. לדוגמה, מנהיגות קולקטיבית יכולה לשפר את ביצועי המורים על ידי מעורבותם כתורמים בסקרים, תצפיות או מפגשים; זה, בתורו, יכול לספק הזדמנויות חדשות לשתף את החזונות או החוויות שלהם. שיתוף פעולה של מורים ומנהיגים הוא הדרך להתקדמות ולהצלחה מכיוון שהוא בונה תחושת אחריות כלפי עצמם ואחרים.

8.2. השפעות של מנהיגות קולקטיבית על הדרכת הכיתה
למנהיגות קיבוצית השפעה חזקה על הוראת הכיתה. על פי המחקר של ראוטיולה (2009) הצביע על כך כי "הוכח כי סגנונות מנהיגות טרנספורמציונליים המובילים למנהיגות הוראה משפרים את הישגי התלמידים" (עמ '28). המחבר מזכיר שמנהיגות טרנספורמטיבית מנחה סיוע בהדרכה להעצמת תוצאות התלמידים ולהשגת יעדיהם. ניתן לטעון כי סגנון המנהיגות האידיאלי מעודד את כל חברי הצוות להחליף רעיונות, וכי חלק מתפקידו של המנהיג הוא להציג התלהבות ואנרגיה חיובית, שבאים לידי ביטוי במורל הצוות. בנוסף, על מנהיגות קולקטיבית לעודד את חברי בית הספר להיות משתתפים פעילים המונעים לפעול למען מטרה משותפת, כמו הישגי תלמידים או הדרכה בכיתה. לייטווד ומסקול (2008) קובעים כי "[אלה] קוראים בעקביות למנהיגי בתי הספר להיות 'מנהיגי הדרכה' ולקחת אחריות לשיפור הידע והמיומנות של המורים", (עמ '554); זה מצביע על כך שמנהיגי בתי הספר יכולים להיות מנהיגי הדרכה המפתחים כישורי מורים. תיאוריית מנהיגות משתתפת מרמזת כי על מנהיגים לעודד את חברי בית הספר או
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 260 Journal Journal of Leadership M. Awadh
חברי צוות לשתף פעולה ולתרום לתהליך קבלת ההחלטות, וכי על מנהיגים להגן על זכויות אלה. "מנהלים אפקטיביים הכירו בכך שרשתות שיתופי פעולה בין מחנכים היו חיוניות להוראה ולמידה מוצלחות" (Blas., 2000: p. 135). ציטוט זה ממחיש כי מנהיגים מסוימים רואים בהקמת רשת קולקטיבית באקלים של מורים כבסיס לסביבת ההוראה והלמידה המופרכת. לדוגמא, מורים יכולים להחליף חוויות על ידי התבוננות בהדרכה בכיתות עמיתים, השתתפות בפיתוח מקצועי ושיתוף שיעורים או השתתפות בכנסים; בכך הם יכולים לפתח את כישוריהם ואת הידע שלהם, ומאפשרים צמיחה אישית ומקצועית כאחד. Moolenaar (2011) קובע כי "[b] אתה מחליף ידע, משתף חוויות, וחיפוש משותף אחר פתרונות לבעיות, מורים עשויים לבנות אמון ביכולתם הקולקטיבית של הצוות שלהם להניע את התלמידים, להציע תוכנית הדרכה ממוקדת לתמיכה בלמידה של התלמידים ולטפל במצבים קשים ”(עמ '9). המחבר מסביר כי חילופי ידע, חוויות משותפות ופתרון בעיות קולקטיבי עשויים לסייע למורים לבנות אמון ביכולתם להניע את התלמידים, כמו גם לחפש תוכנית חינוכית ממוקדת שתתמוך בתלמידים וטיפול במקרים מאתגרים. חלוקת האחריות משרתת כל חבר על ידי הקלת חלק מהעומס באמצעות עבודת צוות ומשחררת את היצירתיות האישית. ולטפל במצבים קשים "(עמ '9). המחבר מסביר כי חילופי ידע, חוויות משותפות ופתרון בעיות קולקטיבי עשויים לסייע למורים לבנות אמון ביכולתם להניע את התלמידים, כמו גם לחפש תוכנית חינוכית ממוקדת שתתמוך בתלמידים וטיפול במקרים מאתגרים. חלוקת האחריות משרתת כל חבר על ידי הקלת חלק מהעומס באמצעות עבודת צוות ומשחררת את היצירתיות האישית. ולטפל במצבים קשים "(עמ '9). המחבר מסביר כי חילופי ידע, חוויות משותפות ופתרון בעיות קולקטיבי עשויים לסייע למורים לבנות אמון ביכולתם להניע את התלמידים, כמו גם לחפש תוכנית חינוכית ממוקדת שתתמוך בתלמידים וטיפול במקרים מאתגרים. חלוקת האחריות משרתת כל חבר על ידי הקלת חלק מהעומס באמצעות עבודת צוות ומשחררת את היצירתיות האישית.


9. הצעות ואסטרטגיות לעתיד
תפקיד המנהיגות המסורתי דורש יכולת להתמודד עם עמדת סמכות; אולם כיום ישנם גורמים נוספים המעורבים בכך. חובת המנהיגות החדשה היא לשנות, לחדש ולשתף, כך ששליחות המנהיגות מבוססת על שיתוף פעולה בין החברים. על מחקר עתידי לבחון את מנהלי המנהיגות הקולקטיבית ברמת בית הספר על ידי ביצוע מחקרים נרחבים המראים את יעילות ההנהגה הקולקטיבית על הלמידה ותלמידי התלמידים. חלק מהמחקרים צריכים לכלול כל חבר כחלק ממחקר עתידי ללא קשר להבדלים או לרמתם. הלימודים צריכים להיות ממוקדים בהישגי התלמידים, וכיצד ההנהגה הקולקטיבית תהיה חלק מהאינטרסים החוץ-לימודיים של בית הספר ופעילויות בית הספר.
מומלץ כי מחקרים נוספים יממשו את יעילות הקשר בין ההנהגה הקולקטיבית לתוצאות בית הספר. לדוגמה, המחקר האחרון שנערך על ידי Ni, Yan, and Pounder (2017) מצא כי "מנהלים נתפסו כבעלי השפעה רבה ביותר על החלטות בית הספר כמעט בכל תחומי ההחלטה העיקריים". מחקר זה יכול לעודד חוקרים לבדוק את הקשר בין ההנהגה הקולקטיבית למורים וכיצד קשר זה יכול להשפיע על ביצועי בית הספר. מחקר עתידי יכול גם ליצור חיבורי רשת בין מנהיגים מבתי ספר שונים ובין חברי הצוות, כך שהם עשויים להעריך את עבודתם מעת לעת ובזריזות כדי להעריך אילו גישות משפיעות לטובה על ביצועיהם או על תוצאות בית הספר.
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 261 כתב עת פתוח למנהיגות מ 'עוואדה
10. מסקנה
ספרות זו הצביעה כי מנהיגות קולקטיבית היא כלי חיוני לבניית ופיתוח החברה מכיוון שהיא מסתמכת על משימה משותפת. יש להמשיך במשימה זו כמשימה קולקטיבית, ולא רק כמשימה אינדיבידואלית, על מנת להביא לתוצאות אפקטיביות יותר. משימת המנהיגות הקולקטיבית היא לסייע לכל חברי החברה בבניית כוח ולהעצמת החזון, הערך או המשימה המשותפים. זה גם נותן השראה לאנשים ללמוד על תרבויות, גזעים, אתניות וערכים אחרים, מכיוון שגיוון זה הוא הבסיס לבניית מנהיגות קולקטיבית עם חברים פעילים.
במסגרת חינוכית, מחקר זה הצביע על כך שמנהיגות קולקטיבית יכולה להשפיע מאוד על ביצועיהם האקדמיים של התלמידים, על יכולותיהם של המורים ועל יעילות ההוראה בכיתה. ספרות זו הזכירה כי מנהיגות קולקטיבית מבוססת על כמה אלמנטים שיכולים להשפיע על הצלחת המנהיגות, כמו הבנת הקהילה, בניית צוות רב עוצמה, קידום הפרט ויצירת שינוי. כל אחד מהגורמים הללו משפיע על הצוות ויוצר חברה שיתופית עם הרצון לבצע את השינויים הנדרשים. יתר על כן, מנהיגות קולקטיבית משפרת את כישוריהם של המורים, מספקת סביבה שיתופית המבוססת על חילופי חוויות ויכולה להשפיע לטובה על הישגי התלמידים. מנהיגות קולקטיבית מסייעת לחברי בית הספר להיות מקושרים באופן פעיל למטרה משותפת שמשפיעה על ההוראה ועל ביצועי התלמידים. בסך הכל, המחקר הנוכחי הגיע למסקנה כי משימת המנהיגות הקולקטיבית מובילה את הצוות לחלוק דעות על החברה, לקבוע את הדעות המתאימות ולפעול בהן.



ניגודי עניין
המחבר מצהיר כי אין ניגודי אינטרסים ביחס לפרסום מאמר זה.

הפניות
אנדרסון, ד (2012). האם בניית מערכות יחסים היא המפתח למנהיגות? שיפור ביצועים, 51, 15-22. Benham, Militello, and Halladay (2007). מסגרת המנהיגות הקולקטיבית. Battle Creek, מישיגן: קרן WK Kellogg.
Blas., J. (2000). מנהיגות הדרכה אפקטיבית: נקודות מבט של המורים כיצד מנהלים מקדמים הוראה ולמידה בבתי ספר. כתב העת למינהל חינוכי, 38, 130-141.
Boies, K., and Howell, J. (2006). חילופי מנהיגים בצוותים: בחינת האינטראקציה בין בידול יחסים לבין LMX ממוצע בהסבר תוצאות ברמת הצוות. רבעון המנהיגות, 17, 246-257.
https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2006.02.004
Drummond, H., & Al-Anazi, FB (1997). סגנונות מנהיגות בערב הסעודית: השוואת ארגוני מגזר ציבורי ופרטי. ניהול תרבות חוצה: כתב עת בינלאומי, 4, 3-8. https://doi.org/10.1108/eb008425
Edmonson, R. (2011). אינטליגנציה מנהיגותית מרובה: עוצמה "מוח שלם"
Solu-DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 262 כתב העת המנהיגות הפתוח. מ. עדויות לשכנוע
, קבלת החלטות, השראה, שינוי החשיבה (עמ '104). הונג קונג: קבוצת Paradigm21. http://books.google.com/books?id=8_tAywAACAAJ
Englart, J. (2009). ארגון קולקטיבי. 1-20. https://organizingforpower.files.wordpress.com/2009/06/working-in-collective-organiz ations.pdf
Gauthier, A. (2004). פיתוח מנהיגות קולקטיבית: שותפות בהקשרים בעלי רב-עניין (כלול בחלק הרביעי של הספר) (עמ '1-20).
הארקינס, פ '(2006). 10 טכניקות מנהיגות לבניית צוות בעל ביצועים גבוהים (עמ '6).
הרנז-ברום, ג., & יוז, ר.ל. (2004). פיתוח מנהיגות: עבר, הווה ועתיד. החברה לתכנון משאבי אנוש, 24-32.
http://www.highbeam.com/doc/1P3-629467231.html
Hooper, D., & Martin, R. (2008). מעבר לאיכות חילופי מנהיגים-מנהיגים אישיים (LMX): ההשפעות של שונות LMX הנחשבת על תגובות העובדים. רבעון המנהיגות, 19, 20-30. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2007.12.002
ג'ונסון, ג'יי.פי, Uline, CL, & Perz, LG (2011). הערת מומחים ומנהלי בתי ספר עירוניים בעלי ביצועים גבוהים (עמ '1-33). סן דייגו, קליפורניה: מסד נתונים של ERIC.
יונג, די, וסוסיק, ג'יי ג'יי (2002). מנהיגות טרנספורמטיבית בקבוצות עבודה: תפקיד העצמה, לכידות, ויעילות קולקטיבית על ביצועי קבוצות שנתפסו. מחקר בקבוצות קטנות, 33, 313-336. https://doi.org/10.1177/10496402033003002
Kuenkel, P. (2008). מנהיגות - מסלול לבינה קולקטיבית (עמ '9).
Lee, K. (2015) השפעת מנהיגות הוראה קולקטיבית על יעילות המורים. עבודות תזה ודיסרטציות, לימודי מנהיגות חינוכית, 12.
https://uknowledge.uky.edu/edl_etds/12
לייטווד, ק., ולואי, KS (2004). סקירת מחקרים: כיצד מנהיגות משפיעה על למידת התלמידים (עמ '90). המרכז למחקר יישומי ושיפור חינוכי, מכון אונטריו ללימודי חינוך. http://conservancy.umn.edu/handle/11299/2035
Leithwood, K., & Mascall, B. (2008). השפעות מנהיגות קולקטיבית על הישגי התלמידים. רבעון מינהל חינוכי, 44, 529-561. https://doi.org/10.1177/0013161X08321221
לואי, KS, Leithwood, K., and Anderson, SE (2010). חקר הקשרים ללימוד סטודנטים משופר (עמ '338). ניו יורק: קרן וואלאס. http://www.wallacefoundation.org
McGuffin, SR (2011). בחינת ההשפעות הישירות והעקיפות של הנהגת בתי ספר על הישגי התלמידים בבתי הספר התיכוניים בקנטאקי (עמ '10).
Militello, M., and Benham, MKP (2010). מנהיגות קולקטיבית "מיון": כיצד ניתן להשתמש במתודולוגיית Q לצורך הערכת פיתוח מנהיגות. רבעון המנהיגות, 21, 620-632. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2010.06.005
Moolenaar, N. (2011). קישור בין רשתות שיתופי פעולה, יעילות קולקטיבית והישגי סטודנטים. קישור רשתות והישגים, 31, 1-44.
המועצה הלאומית לפיתוח StaD NSDC (2001). תקני NSDC לפיתוח עובדים. אוקספורד, אוהיו.
Ni, Y., Yan, R., & Pounder, D. (2017). מנהיגות קולקטיבית: השפעת החלטות מנהלים והשפעת החלטה תומכת או מעכבת של בעלי עניין אחרים. רבעון מינהל חינוכי, 54, 216-248.
Nienow, D. (2009). מדוע ענייני מנהיגות קולקטיבית (עמ '1-9).
DOI: 10.4236 / ojl.2018.74015 263 Open Journal of Leadership M. Awadh
Pont, B., Ncheche, D., & Hopkins, D. (2008). שיפור מנהיגות בתי ספר (כרך ב ': תיאורי מקרה על מנהיגות מערכתית). פריז: ארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי.
Pr, G. (2008). בינה קולקטיבית ומנהיגות קולקטיבית: נתיבים תאומים מעבר לכאוס. אמסטרדם: אוניברסיטת אמסטרדם. https://aisel.aisnet.org/sprouts_all/207/
Rautiola, JD (2009). השפעות של סגנונות מנהיגות והישגים אקדמיים של סטודנטים. מרקט, מישיגן: מנהיגות בתי ספר והישגים אקדמיים, אוניברסיטת צפון מישיגן. https://www.nmu.edu/sites/DrupalEducation/files/UserFiles/Files/Pre-Drupal/SiteSecti ons / סטודנטים / GradPapers / פרויקטים / Rautiola_James_MP.pdf
רוס, JA, & Gray, P. (2006). מנהיגות בית ספרית והישגי תלמידים: ההשפעות המתווכות של אמונות המורים. כתב העת לחינוך הקנדי, 29, 798. https://doi.org/10.2307/20054196
Samuels, CA (2010). מנהלי בתי ספר; הנהלת בית הספר; מנהיגות חינוכית; קבלת החלטות. שבוע החינוך, 29, 4.
Santovec, ML (2008). דווח על מידע מ- ProQuest. מנהיגות נשים: קולקטיבית וחמלה, 17, 1-7.

Open Journal of Leadership, 2018, 7, 250-264

ISSN Online: 2167-7751 ISSN Print: 2167-7743
The Effects of Collective Leadership on Student Achievement and Teacher Instruction
Maryam Awadh
Edgewood College, United States of America, Madison, WI, USA
How to cite this paper: Awadh, M. (2018). The Effects of Collective Leadership on Student Achievement and Teacher Instruc­tion. Open Journal of Leadership, 7, 250-264.
https://doi.org/10.4236/ojl.2018.74015
Received: August 28, 2018 Accepted: December 22, 2018 Published: December 25, 2018
Copyright © 2018 by author and Scientific Research Publishing Inc. This work is licensed under the Creative Commons Attribution International License (CC BY 4.0).
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/



Abstract
In the past, the leadership position primarily involved how leaders handled their role. The notion of collective leadership is significant for constructing the educational community and sustaining inclusive collective participation. This paper shows the framework of the leadership, and comprehensively ad­dresses the ways in which leaders have a direct impact on classroom instruc­tion and student learning outcomes. The study outlines how leadership abili­ties are linked to student achievement and illustrates how principals and in­structional leaders are the central figures of this leadership. The study found the ways in which leaders indirectly influence student achievement through their impact on teacher motivation and work conditions, and whether teach­ers’ knowledge and skills have an effect on student achievement in the educa­tional system. The influences of collective leadership on classroom instruc­tion were examined, including ways in which changes in instruction could in­fluence both teachers and students.

Keywords
Collective Leadership, Classroom Instruction, Learning Outcomes, Student Achievement
1. Introduction
In the past, the leadership position primarily involved how leaders handled their role. “A person in any position of authority was largely assumed to hold a lea­dership role” (Hernez-Broome & Hughes, 2004: p. 26). Here, the authors state that a person who can handle a role of authority is fully appropriate for a lea­dership position. A leadership position today not only involves authority but is also based on cooperation within a team guided by the leader and on connecting with the group in order to encourage development and progress. With this type
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 Dec. 25, 2018 250 Open Journal of Leadership M. Awadh
of collective, or shared, leadership, efforts are shared to achieve a common goal.

2. Research Questions
This study seeks to investigate the following research questions: How significant is the impact of collective leadership on our society? How does it manifest in the setting of an educational institution? Does it directly influence the skills of the teachers and the extent of student achievement? Is it impossible to successfully establish an organization or a school without considering the leadership posi­tion?

3. The Purpose of This Study
This study sought to analyze the concept of collective leadership and outline some of the central functions performed by the role, as well as thoroughly illu­strate the impact on individual participation and performance within the collec­tive leadership approach. The main elements of collective leadership are ex­plained, which include: understanding the community, building a powerful team, promoting the individual, and creating change. This study addressed the ways in which these elements reflect on the members of the collective leadership, and the extent of the impact of leadership on the mission plan and member goals. The information gleaned from this study answered whether collective lea­dership has a stronger impact on student accomplishment than individual lea­dership. Additionally, this study addressed the ways in which the leaders indi­rectly influenced student achievement through their impact on teacher motiva­tion and work conditions, and whether the teachers’ knowledge and skills re­sulted in lower student achievement in the educational system. Finally, the in­fluence of collective leadership on classroom instruction was examined, includ­ing the ways in which changes in instruction can influence both teachers and students.

4. The Form of Collective Leadership
Collective leadership is a dynamic way to focus on the views of society rather than the individual to accomplish collective goals. Collective leadership, sharing leadership, or co-leadership requires each member to expand the notion of lea­dership from a personal perspective to a cooperative one.
For example, collective leadership can take many forms in a school setting, in­cluding parent teacher organizations (PTO), instructional development meet­ings, etc. Because the school principal’s leadership ability has significant influ­ence on the academic achievement of the students, the principals are responsible and accountable for the ability of each staff member to clarify the rules and reg­ulations for the community.
While leaders are the key to success in the education system, collective lea­dership is a challenging activity. It requires wisdom and passion, as well as on­going commitment. The community must believe in the abilities and skills of the
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 251 Open Journal of Leadership M. Awadh
leader which will assist the leader in developing and contributing to the evolu­tion of the institution. Whereas collective leadership must manage the school and prepare for unexpected circumstances, the leaders must also keep the teach­ers and school community informed of new systems and policies. Collective lea­dership must be dependable, explicit, and collaborative with the staff in order to engage them in the educational and social system. These leaders are responsible for ensuring that each staff member is able to clarify the rules and regulations for his or her community, and they have a direct and indirect effect on the motiva­tion and inspiration of classroom instruction and student learning. Collective leadership must provide the right environment for teamwork, facilitate the par­ticipation of all members, and provide the organization or school with a variety of opinions.

5. The Conceptual Framework of the Collective Leadership
Collective leadership creates opportunities for participation and encourages sharing among different groups of people, allowing them to work together to create new ideas for the educational system. The concept of collective leadership is fundamental for building the educational community and constructing collec­tive participation. According to Maenette Benham at the University of Hawaii School of Hawaiian Knowledge, collective leadership is “the result of a dynamic process that brings together a diverse community of people around a set of pressing issues in an effort to build broad-based knowledge and participation that leads to constructive change” (Militello & Benham, 2010: p. 622). It is clear that collective leadership describes a group of people working together for a shared mission in order to achieve success, whether this involves radicalorsuper­ficial changes in the field of education or in the community. It is this collective action between the leader and the participant group that is used to gather differ­ing opinions, discuss any alternatives, weigh the options, and, finally, reach a prudent and rationalagreement that is effective for the individual or community. These decisions often impact students and teachers alike. The duty of collective leadership is to share the decision-making process with a team to expose thoughts and opinions regardless of race, color, religion, or socioeconomic sta­tus. The members of the collective leadership team share the common aim of improving the community; they can offer diverse perspectives on such issues because of their backgrounds. From this perspective, collective leadership re­quires each member to expand the notion of leadership from a personal perspec­tive to a cooperative environment. A collective leadership team can more easily understand the needs of all parts of the community due to the different opinions of members on each case or issue that requires attention. Collective leadership is an important duty within the community because it distributes the task of deci­sion-making and determining a solution among members, regardless of their leadership power or social position.
Collective leadership is a co-leadership approach that encompasses a rela-
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 252 Open Journal of Leadership M. Awadh
tionship or procedure regardless of individual capacity or personal background of the members. “Unlike individual heroic leadership, co-leadership embraces the diversity of people and perspectives, and frees up self-initiative and collective intelligence” (Gauthier, 2004: p. 2). Here, the author explains that collective lea­dership is quite different from individual leadership. Collective leadership, or co-leadership, accepts and promotes the diversity of the community and its dif­fering viewpoints to enable a collective intelligence and self-initiative.

6. The Approach of Individual Participation during Collective Leadership
Collective leadership requires the contributions of each individual endeavoring to discuss the purpose of change, take the necessary steps for change, and, final­ly, determine a suitable plan to implement change. This process for creating change is an effective way to learn the views of each member in order to ex­change ideas and gain a deeper understanding of the given situation. Each indi­vidual must be fully responsible and accountable for the changes they approve of for their community; they must be active listeners and converse openly with others in order to determine the necessary steps for change. The team also creates an appropriate scheme that will be productive for each participant. “The exchange relationship between transactional leaders and their followers is based on an implied contract that involves positive reinforcement for a higher level of performance” (Jung & Sosik, 2002: p. 315). The authors indicate that an ex­change in tasks between leaders and members promotes positive interaction and increases the level of functional performance. Individual participation is based on mutual respect that aims to understand the perspectives of others. Each indi­vidual participant listens carefully to all members in order to provide feedback with impartiality, which will positively reflect the individual morals concerning the schools or organizations. The participation of individuals might encourage the exchange of views despite different cultural backgrounds, opinions, or skills, resulting in effective communication and teamwork that acts as an engine for community growth. At the end, the collective leadership would apply initial ob­jectives and fundamental rules that promote individual participation effectively, and the rules agreed upon within the group will help enhance the ability of each individual to achieve common goals.
Collective leadership directs all participants toward a main issue, which should lead the group to make a unanimous decision in order to effectively create or modify the educational system or other positions. Kuenkel (2008) ex­plains the importance of the leadership environment: “Leaders can create an at­mosphere, a space, in which the appreciation of a person as a person is present”
(p. 8). It is important for leaders to provide a space that allows each person in the group to feel secure in sharing his or her opinions and to exchange apprecia­tion and respect. Hence, collective leadership can improve the affection and re­spect that is reflected in team behavior and motivation, such as listening to other
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 253 Open Journal of Leadership M. Awadh
perspectives, despite differing opinions. Collective leadership enhances the ex­change of ideas through daily practice that leads the community to gain a better understanding of the cultures and beliefs of others. In my opinion, if the leaders did not allow school members to share differing thoughts, the team would feel unrelated to the decision and uninvolved in the community. According to Ku­enkel (2008), “Leading never takes place in isolation; it is always a collective en­deavor” (p. 1), because leaders do not act in a segregated environment; instead, leadership requires a cooperative effort. Hence, collective leadership indicates that group participation is part of the responsibility of effective leadership. An individual can define an issue by sharing his or her perspective even if there are conflicting opinions. The individual is then willing to implement changes if there are supporters or if there is unanimous agreement upon a solution. Boies and Howell (2006) and Hooper and Martin (2008) mention that a team with conflicting relationships could lead to unfavorable team outcomes such as team disagreement and decreased contentment.
Recently, many leaders have begun to converse with their community in order to better understand the community’s needs. Leaders are involved in society as active participants in the school environment, and host various meetings or events in order to exchange opinions about issues in the community or school system. According to Edmonson (2011), “Investing the time and effort to perso­nally connect with others makes everyone feel like a partner” (p. 104), illustrat­ing that it is crucial for leaders to communicate with others in order for them to feel they are active participants on the team. For example, leaders can avoid a lack of effort and lack of focus in the community by building trust, respect, and a relationship with the school members for the purpose of providing a suitable cooperative environment.
For example, in Saudi Arabia, the leaders rarely cooperate or interact with the community because the basic requirements of their position only involve re­sponsibility for tasks. They might become more involved if the issue is related to a school member, parent, or teacher within their community. However, the de-cision-making process is handled privately and involves only the necessary par­ticipants. This approach allows co-leaders to suggest changes and requires their opinions or actions to be approved by others without involving the community in making decisions. According to Drummond and Al-Anazi research (1997) which is focusing on the leadership style in the public and private school found the Saudi manager perceived himself as authoritative and had no desire to share their perception with the team or others.

7. The Elements of Collective Leadership
Collective leadership is a cooperative task that engages each member in devel­oping the school environment from a common perspective. According to San­tovec (2008), “Leadership is not an individual endeavor” (p. 3), meaning that leadership demands a collective effort. Collective leadership is dependent upon
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 254 Open Journal of Leadership M. Awadh
four elements that form the basis for producing results that will create a cooper­ative community with the will to make the required changes. These elements are understanding the community, building a powerful team, promoting the indi­vidual, and, finally, creating the change.
7.1. Understanding the Community
A thorough understanding of the demographics and concerns of the local society is an important factor in enhancing collective leadership. Building and encour­aging positive social interaction among the members of the collective leadership team engenders a safe and appropriate environment for all involved. It is impor­tant for the leaders to understand the history of the community and its culture because leaders often deal with a variety of individual backgrounds and perspec­tives. They must know the history of the participants (cultural background, education, language and race, etc.) in order to better understand their main concerns, which will allow collective leadership to build faith among members. “Building relationships has to be built on a foundation of honesty and trust” (Anderson, 2012: p. 16). The author mentions that the social relationship must be based on integrity and confidence. Collective leadership must establish a pos­itive relationship between staff and in the community because a lack of positive social relations would limit the team’s ability to improve and contribute effec­tively to the community.
Additionally, collective leadership allows those involved to create diverse work environments that can lead to new avenues of change. Understanding the local culture expands the perceptions of leadership because the leader can use such understanding to make appropriate decisions for an educational environment that is a mixture of cultures, races, and backgrounds. In addition, each individu­al who participates in the collective leadership team would be familiar with this diversity and would encourage the team to respect and appreciate the multicul­tural environment.
The function of collective leadership must be fully understood by the partici­pating members because the group members must communicate to help their community and improve their personal skills. Team members should feel in­vested in a common agenda. If team members feel unconnected, they will be in­effective in their tasks or duties. Leadership involves a willingness to fairly ob­serve and evaluate the demographics of the community. The best way to do so is to demand the parents to fill out a form on the first day of school that provides information about the family background. This would allow leaders to form a better understanding and, thus, closer relationships with community members. For instance, some schools send a letter to the parents of students written in the students’ native language. In my opinion, this is a huge step toward understand­ing different cultural backgrounds as well as enhancing each family’s participa­tion and sense of belonging to the school community. Schools also provide other methods of communication with families, such as PTOs, parties, and volunteer
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 255 Open Journal of Leadership M. Awadh
activities, which facilitate and encourage social interaction based on the individ­ual or group needs despite their differences and diversity.

7.2. Building a Powerful Team
Collective leadership features elements that support all group members in building a powerful team. It is important that collective leadership encourages positive thinking and motivation among members and creates an achievable vi­sion to build an effective team. All individuals involved in collective leadership share their opinions or concerns to jointly develop a new approach for a com­mon purpose. Even if these opinions cause conflict or disagreement, team members need to remain open-minded with one another to feel acceptable of their peers’ opinions. “Asking people what they need and listening to them is important as the group agrees on how they will work together” (Benham, Mili­tello, & Halladay, 2007: p. 12). The writers suggest that members must share their thoughts and listen, which are requirements for the successful cooperation of a group. Englart (2009) states that it is important to “[e] mpower all members in active listening and speaking” (p. 15). For example, interpersonal skills are a central feature of a good leader because they assist in building relationships among community members in order to understand the team. Leaders must ex­hibit solidarity and must avoid any cultural prejudice or bias that could be de­trimental to the community and harmful to effective teamwork.
To build a powerful team, leaders must trust the team and their work and must express this trust. The purpose of demonstrating trust is to give the team confidence and make them feel empowered by encouraging and motivating them to do their best. The ability to build a powerful team is linked to a leader’s communication skills. As long as leaders can create a confident environment among followers, they will increase their authority on the team. According to Harkins (2006), “Making teams hold to their commitments and keeping the team’s view of its goals clear” (p. 4) is also a central role of a leader. The author states that teams need to be committed to clear goals in order to be part of the achievement.

7.3. Promoting the Individual
Promoting the individual is the third important element supporting collective leadership. While collective leadership is a powerful incentive for individual im­provement, each individual is also committed to the shared goal of improving the community. Individuals participate by sharing their ideas, thoughts, and ar­guments, and they have the opportunity to express their opinion even if it is not considered “correct”. Members of a collective leadership can help others with their group tasks, so they are able to change their perspective, learn new me­thods, and respect other opinions. Changing one’s perspective is dependent upon the opinion of the group. Even if contrasting opinions arise, helping the team consider new methods for developing their organization remains the focus.
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 256 Open Journal of Leadership M. Awadh
The purpose of promoting the individual within collective leadership is to gain the benefits of diverse views regardless of whether they are for or against the personal views of all members.
For example, in schools, teachers might encourage their peers in order to learn new instructional methods from each other that will help them improve the academic lessons, even if the new methods are completely different from their own teaching perspectives or personal thoughts. Ross and Gray (2006) found that collective teacher efficacy influenced teachers’ willingness to assist each other (p. 802). Teachers can enhance their methods by observing one another and can overcome pitfalls and difficulties in their own teaching by ex­changing ideas with others on the development of methodology. I believe that teachers working collectively or as part of a collective leadership can effectively promote the individual while maintaining a position as a key member of an in­terdependent team. Nevertheless, conflict between individuals is the main de­structive power in team environments.
Collective leadership needs to give the team members space to evolve and grow, and the leaders should promote the team effectively. The ability of the collective leadership involves efficiently performing within the team as well as within the community to implement strategies, resolve issues, acclimate to change, and encourage invention.

7.4. Creating Change
Creating change through a collective leadership group is a useful way to impact society. According to Nienow (2009), “We need leadership that will help our in­stitutions serve the full community well” (p. 3). To create change in society, lea­dership could be promoted as a device for carrying out the needed alterations. This is not only a task for leaders but is also dependent upon all members of the community. Data and qualitative information must be collected in order for community values to be properly assessed and eventually changed. The members must decide which current conditions need to be immediately and radically al­tered. Competence motivates a leader’s followers, and care is necessary in par­ticipating in the efforts for change with regard to what is beneficial for the community.
Collective leadership seeks to understand the concerns of the individual members of the leadership team, in order to motivate them to work, collect in­formation, and address solutions. The team needs to work together actively while the leader clearly outlines the purpose of the work. “You need an ongoing evaluation process to support the leadership in attaining their goals as the plan continues to evolve” (Benham, Militello, & Halladay, 2007: p. 46). The authors indicate that collective leadership must assess the process in order to continue and must encourage the team to achieve the objectives of improvement plans that result in critical changes. Collective leadership teams must ensure the plan is clear, with opportunities for all to be part of the initiative.
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 257 Open Journal of Leadership M. Awadh
Creativity within the group is the source of ideas for the collective leadership; it provides the energy to effect change. Leadership provides feedback and as­sessment to group members of the school, which urges them to proceed and to insist on creating changes, particularly in an educational setting. The most po­werful jump in education is moving from a traditional classroom or traditional teaching to a new method such as: using computers inside the classroom and teaching a technology subject, for example, the computer lesson taught in the elementary grades. Collective leadership can tackle this issue by encouraging the leadership team to adopted new teaching and learning methods that are appro­priate for all students and their future career.


8. The Influences of Collective Leadership on the Education and Student
Collective leadership shares contributions with school members, such as stu­dents, teachers, and parents, in order to improve the learning system and make changes to the curriculum, teaching methodology, or extra-curricular activities. According to Samuels (2010), “The traits of effective school principals have found that high student achievement is linked to ‘collective leadership’: the combined influence of educators, parents, and others on school decisions” (p. 1). The author implies that students achieve the highest levels of learning from the positive impact of leaders characterized by a collective approach. Collective lea­dership in the learning community influences students directly and is seen in teachers and parents as well as school rules. “Collective leadership starts where leaders realize the truth of the old adage, ‘none of us is as smart as all of us’, but it doesn’t stop there” (P.r, 2008: p. 13). Participation in collective deci­sion-making reflects the intelligence of the group, and this adage explains that collective decisions are wiser than an individual decision.
According to McGuffin (2011), “Strong leadership within a school often en­hances the school’s students’ opportunities to succeed, both personally and aca­demically” (p. 1). In other words, powerful leadership in a school environment increases the opportunity for students to achieve success on both the personal and the academic level. The new opportunity could be an increase in the stu­dents’ ability to accomplish their academic goals, as well as raise their academic level by involving experienced teachers and providing a healthy and safe envi­ronment for students.
Collective leadership has a strong correlation to teachers’ work setting, moti­vation, and the capacity which all those are related to students’ achievement (Louis, Leithwood, & Anderson, 2010). The result of Louis and his colleagues that collected from the survey and state websites found the cooperation among leaders could enhance teachers’ abilities to achieve educational objectives and increase student accomplishment. Louis and his colleagues also indicated that the collective leadership has a more substantial impact than working individual­ly. Because working as a group must always seek to improve and establish rules
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 258 Open Journal of Leadership M. Awadh
to keep the community rejuvenated. The leadership team places their trust and values in improving the school. For instance, aPTO is a well-known group that organizes meetings and is considered collective leadership because it allows members to be active participants in the development of the school environ­ment. The school gives families the opportunity to contribute financially and morally. The PTO meetings provide the parents, teachers, and school with this opportunity by supporting this leadership team; in turn, the members make de­cisions that are reflected in school improvement and student achievement.
8.1. The Influences of Collective Leadership on Teachers
Pont, Nusche, and Hopkins (2008) indicated that the shared leadership does not lead to loss of the school leader’s authority. Instead, collective leadership en­hances the sharing perspective and does not infringe on the duties of individual leadership (p. 18). The division of roles among the collective leaders is not meant to reduce the number of tasks, but to distribute the work involved in car­rying out the massive effort of improving the status of students’ education. Col­lective leadership has a stronger effect on student performance and outcomes than individual leadership, as shown by Johnson, Uline, and Perez (2011): “Ef­fective leaders work to develop a shared vision of the future, building consensus for relevant short-term goals” (p. 6). Dynamic leaders improve collective work and create a common vision by creating short-or long-term plans that can in­crease students’ level of education and achievement. Part of leaders’ influence is having a sense of awareness of themselves and others which is constantly grow­ing because they are responsible for maintaining work environments that are compatible with the needs of all community members. “The influence of collec­tive leadership on students operates through its influence on teacher motivation and work setting” (Louis, Leithwood, & Anderson, 2010: p. 29). As the students learn through the teacher, they are indirectly influenced by collective leadership because the teacher is part of the collective decision-making process. According to Lee (2015) who collected data from individual principal and focus-group in­terviews found that collective leadership can impact teacher mission. In this case, the teachers can feel more empowered to share their vision and deci­sion-making effectively (Lee, 2015). Through collective leadership, the teacher can provide a collaborative environment based on the exchange of experiences, professional development, and innovative teaching methods, all of which might be reflected in the students’ academic performance. For instance, some school provides a professional development for teachers to improve the teaching skills that reflected on student progress. The professional development for the teachers can include mentoring, observation, team meeting, and workshop. According to Standards for Staff Development (2001) mentioned that Learning Forward As­sociation “advocates that school districts dedicate at least 10% of their budgets to staff development and that at least 25% of an educator’s work time be devoted to learning and collaboration with colleagues” (NSDC, 2001).
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 259 Open Journal of Leadership M. Awadh
Leaders have an impact on student achievement primarily through influen­cing the work setting and teachers’ motivation and approach. Leaders do not di­rectly impact teacher knowledge or skills, resulting in much of the concerns about student achievement in the education system. Recent research has found that “A vision of academic success for every student is set through collaboration and shared leadership” (Lee, 2015: p. 69). In this case, the collective leadership influences the emotions and faith of teachers that reflect on the students learn­ing.
The teachers share tasks with the leaders, while the students contribute to these tasks because they engaged in a variety of classroom tasks and instructions. Leaders can help develop teacher abilities and skills by offering professional de­velopment courses or observational meetings, which results in students learning new methods from the teachers’ experience. According to Leithwood and Louis (2004), “When we think of leaders in formal administrative roles, the greater the challenge the greater the impact of their actions on learning” (p. 5).
According to Rautiola’s study (2009) “Much of the success of schools and teachers appears to depend on collective efficacy, alignment of goals and ac­commodating working conditions, which are conducive to student learning” (p. 29). This indicates that much of the success of schools and among teachers relies on collective efficacy, which helps them to adapt to working conditions and achieve goals that can raise the level of student academics. For example, collec­tive leadership can improve the teachers’ performance by involving them as contributors in surveys, observations, or meetings; this, in turn, can provide new opportunities to share their visions or experiences. The cooperation of teachers and leaders is the path to progress and success because it builds a sense of re­sponsibility toward themselves and others.

8.2. The Influences of Collective Leadership on Classroom Instruction
Collective leadership has a strong impact on classroom instruction. According to Rautiola’s research (2009) indicated that “Transformational leadership styles leading to instructional leadership have been shown to improve student achievement” (p. 28). The author mentions that transformative leadership guides instructional assistance to enhance student outcomes and achieve their goals. It can be argued that the ideal leadership style encourages all team mem­bers to exchange ideas, and that part of the leader’s role is to display enthusiasm and positive energy, which are then reflected in team morale. In addition, collec­tive leadership should encourage school members to be active participants who are motivated to work toward a common goal, such as student achievement or classroom instruction. Leithwood and Mascall (2008) state that this “[p] ersis­tently urges school leaders to be ‘instructional leaders’ and to take responsibility for improving the knowledge and skills of teachers”, (p. 554); this suggests that school leaders can be instructional leaders who develop teacher skills. Participa­tive leadership theory implies that leaders should encourage school members or
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 260 Open Journal of Leadership M. Awadh
team members to cooperate and contribute to the decision-making process, and that leaders should protect these rights. “Effective principals recognized that collaborative networks among educators were essential for successful teaching and learning” (Blas., 2000: p. 135). This quote illustrates that some leaders consider establishing a collective network within a teacher climate as funda­mental to aprosperous teaching and learning environment. For instance, teachers can exchange experiences by observing peer classroom instruction, participating in professional development, and sharing coursework or attend­ing conferences; they can thus develop their skills and knowledge, allowing for both personal and professional growth. Moolenaar (2011) states that, “[b] y exchanging knowledge, sharing experiences, and collectively searching for so­lutions to problems, teachers may build confidence in their team’s collective capability to motivate students, offer a targeted instructional program in sup­port of student learning, and handle difficult situations” (p. 9). The author ex­plains that the exchange of knowledge, shared experiences, and collective troubleshooting may help teachers to build confidence in their ability to moti­vate students, as well as to seek a targeted educational program to support students and deal with challenging cases. Sharing the responsibility serves each member by relieving some of the burden through teamwork and unleashes indi­vidual creativity.


9. Suggestions and Strategies for the Future
The traditional leadership role requires the ability to handle a position of au­thority; today, however, there are additional factors involved. The new duty of leadership is to change, innovate, and share, so that the mission of leadership is based on cooperation among members. Future research should examine the col­lective leadership principals within the school level by doing extensive studies that show the effectiveness of the collective leadership on students learning and school outcomes. Some research should include each member as a part of future study regardless of their differences or level. The studies should be focused on student achievement, and how the collective leadership would be part of the school extracurricular interests and school activities.
It is recommended that further studies implement the effectiveness of the re­lationship between the collective leadership and school outcomes. For example, the most recent study by Ni, Yan, and Pounder (2017) found that “principals perceived themselves to have the greatest influence in school decisions in almost all key decision areas”. This study can encourage researchers to examine the re­lationship between the collective leadership and teachers and how this relation­ship could impact the school performance. Future research could also create network connections among the leaders from different schools and among the team members so they may assess their work periodically and expeditiously to evaluate which approaches impact positively on their performance or school outcomes.
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 261 Open Journal of Leadership M. Awadh
10. Conclusion
This literature indicated that collective leadership is an essential tool for building and developing society because it relies on a common mission. This mission should be pursued as a collective task, not just an individual one, in order to produce more effective results. The task of collective leadership is to assist all so­ciety members in building power and amplifying the common vision, value, or mission. It also inspires individuals to learn about other cultures, races, ethnici­ties, and values, because this diversity is the foundation for building collective leadership with active members.
In an educational setting, this study indicated that collective leadership can also have a strong influence on students’ academic performance, teachers’ abili­ties, and the effectiveness of classroom instruction. This literature mentioned that collective leadership is based on several elements that can influence the suc­cess of leadership, such as understanding the community, building a powerful team, promoting the individual, and creating change. Each of these elements impacts the team and creates a cooperative society with the desire to make the necessary changes. Furthermore, collective leadership enhances teachers’ skills, provides a collaborative environment based on the exchange of experiences, and can positively affect student achievement. Collective leadership helps school members be actively linked to a common purpose that impacts instruction and student performance. Overall, this study concluded that the collective leadership mission is leading the team to share views on society, determine the appropriate views, and act on them.



Conflicts of Interest
The author declares no conflicts of interest regarding the publication of this pa­per.

References
Anderson, D. (2012). Is Building Relationships the Key to Leadership? Performance Im­provement, 51, 15-22. Benham, Militello, & Halladay (2007). The Collective Leadership Framework. Battle Creek, Michigan: W.K. Kellogg Foundation.
Blas., J. (2000). Effective Instructional Leadership: Teachers’ Perspectives on How Prin­cipals Promote Teaching and Learning in Schools. Journal of Educational Administra­tion, 38, 130-141.
Boies, K., & Howell, J. (2006). Leader-Member Exchange in Teams: An Examination of the Interaction between Relationship Differentiation and Mean LMX in Explaining Team-Level Outcomes. The Leadership Quarterly, 17, 246-257.
https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2006.02.004
Drummond, H., & Al-Anazi, F. B. (1997). Leadership Styles in Saudi-Arabia: Public and Private Sector Organisations Compared. Cross Cultural Management: An International Journal, 4, 3-8. https://doi.org/10.1108/eb008425
Edmonson, R. (2011). Multiple Leadership Intelligence: Powerful “Whole Brain” Solu-
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 262 Open Journal of Leadership M. Awadh
tions to Persuade, Make Decisions, Inspire, Transform Thinking (p. 104). Hong Kong: Paradigm21 Group. http://books.google.com/books?id=8_tAywAACAAJ
Englart, J. (2009). Collective Organisation. 1-20. https://organizingforpower.files.wordpress.com/2009/06/working-in-collective-organiz ations.pdf
Gauthier, A. (2004). Developing Collective Leadership: Partnering in Multi-Stakeholder Contexts (Included in Part IV of the Book) (pp. 1-20).
Harkins, P. (2006). 10 Leadership Techniques for Building High-Performing Team (p. 6).
Hernez-Broome, G., & Hughes, R. L. (2004). Leadership Development: Past, Present, and Future. Human Resource Planning Society, 24-32.
http://www.highbeam.com/doc/1P3-629467231.html
Hooper, D., & Martin, R. (2008). Beyond Personal Leader-Member Exchange (LMX) quality: The Effects of Perceived LMX Variability on Employee Reactions. The Leader­ship Quarterly, 19, 20-30. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2007.12.002
Johnson, J. F., Uline, C. L., & Perez, L. G. (2011). Expert Noticing and Principals of High-Performing Urban Schools (pp. 1-33). San Diego, CA: ERIC Database.
Jung, D. I., & Sosik, J. J. (2002). Transformational Leadership in Work Groups: The Role of Empowerment, Cohesiveness, and Collective-Efficacy on Perceived Group Perfor­mance. Small Group Research, 33, 313-336. https://doi.org/10.1177/10496402033003002
Kuenkel, P. (2008). Leadership—A Pathway to Collective Intelligence (p. 9).
Lee, K. (2015) The Influence of Collective Instructional Leadership on Teacher Efficacy. Theses and Dissertations, Educational Leadership Studies, 12.
https://uknowledge.uky.edu/edl_etds/12
Leithwood, K., & Louis, K. S. (2004). Review of Research: How Leadership Influences Student Learning (p. 90). Center for Applied Research and Educational Improvement, Ontario Institute for Studies in Education. http://conservancy.umn.edu/handle/11299/2035
Leithwood, K., & Mascall, B. (2008). Collective Leadership Effects on Student Achieve­ment. Educational Administration Quarterly, 44, 529-561. https://doi.org/10.1177/0013161X08321221
Louis, K. S., Leithwood, K., & Anderson, S. E. (2010). Investigating the Links to Improved Student Learning (p. 338). New York: The Wallace Foundation. http://www.wallacefoundation.org
McGuffin, S. R. (2011). Exploring the Direct and Indirect Effects of School Leadership on Student Achievement in Kentucky High Schools (p. 10).
Militello, M., & Benham, M. K. P. (2010). “Sorting Out” Collective Leadership: How Q-Methodology Can Be Used to Evaluate Leadership Development. The Leadership Quarterly, 21, 620-632. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2010.06.005
Moolenaar, N. (2011). Linking Collaboration Networks, Collective Efficacy, and Student Achievement. Linking Networks and Achievement, 31, 1-44.
National Sta Development Council NSDC (2001). NSDC’s Standards for Staff Develop­ment. Oxford, OH.
Ni, Y., Yan, R., & Pounder, D. (2017). Collective Leadership: Principals’ Decision Influ­ence and the Supportive or Inhibiting Decision Influence of Other Stakeholders. Edu­cational Administration Quarterly, 54, 216-248.
Nienow, D. (2009). Why Collective Leadership Matters (pp. 1-9).
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 263 Open Journal of Leadership M. Awadh
Pont, B., Nusche, D., & Hopkins, D. (2008). Improving School Leadership (Vol. 2: Case Studies on System Leadership). Paris: Organisation for Economic Cooperation and Development.
P.r, G. (2008). Collective Intelligence and Collective Leadership: Twin Paths to Beyond Chaos. Amsterdam: University of Amsterdam. https://aisel.aisnet.org/sprouts_all/207/
Rautiola, J. D. (2009). Effects of Leadership Styles and Student Academic Achievement. Marquette, MI: School Leadership and Academic Achievement, Northern Michigan University. https://www.nmu.edu/sites/DrupalEducation/files/UserFiles/Files/Pre-Drupal/SiteSecti ons/Students/GradPapers/Projects/Rautiola_James_MP.pdf
Ross, J. A., & Gray, P. (2006). School Leadership and Student Achievement: The Mediat­ing Effects of Teacher Beliefs. Canadian Journal of Education, 29, 798. https://doi.org/10.2307/20054196
Samuels, C. A. (2010). School Principals; School Administration; Educational Leadership; Decision Making. Education Week, 29, 4.
Santovec, M. L. (2008). Report Information from ProQuest. Women Leaders: Collective and Compassionate, 17, 1-7.
DOI: 10.4236/ojl.2018.74015 264 Open Journal of Leadership


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה