הלכות בין אדם לסמרטפונו ובו כ' סעיפים
מאת פוסק
א. חובה על כל אחד ואחת מישראל כי יהיה להם את האפליקיישען המתקרא בשם וואטס-אפ. ומי שאין לו מכשיר התומך יחליפו באחר. ואם אין בידו ימכור מנעליו וירכוש מכשיר התומך.
ב. מיד בעת התקינו את הוואטס-אפ יברך "ברוך שחלק מחכמתו ליראיו", ונכון שיכוון גם על שאר האפליקיישענס המותקנים אצלו במכשיר.
ג. מיד לאחר שהושלמה ההתקנה יעבור על הרשימה המתקראת פאייבורעיט. ויבדוק את הסטאטעס של כל אחד ואחת.
חסידים הראשונים נהגו לקדם בברכת שלום את כל חבריהם לוואטס-אפ. והמחמירים נהגו להוסיף אף סימן המתקרא אייקעון בלע"ז. הכל לפי הגירסא דינקותא.
ד. מיד כשייעור אדם בבוקר יבדוק את וואטסאפו ואת המתחדש בו. ובדיעבד אפשר אחרי ברכת המעביר חבלי שינה... ומה טוב אם יגיב במיידי לכותב ההודעה.
ה. אדם המשתייך לחבורעא המתקראת גרועפ בלע"ז. ישתדל למלא דבר חכמה אחד לפחות פעם ביום. ואם אין לו דבר חכמה משלו, יוכל לשעתק מחברו. וכל המרבה הרי זה משובח...
ו. המקבל דבר חכמה, בין אם קיבל באישי בין אם קיבל בקבוצתי, יגיב בתוך עשרה רגעים מרגע קבלת ההודעה. וטוב שיוסיף פלפול משלו. ואם אין לו מה שיגיב, יכול בדיעבד להסתפק ב- חחח... שכן המקבל הודעה ולא הגיב, עובר על "לא תוכל להתעלם".
ז. נהגו לדלג על סעיף זה בציבור, וד"ל.
ח. אין מתנתקין מתוכנה זו לעולם מלבד במקרי חירום. כגון יולדת, ימי חג, או משום חולשה (של הבטרייעא)
ט. משעתקין ומעתיקין ואין חוששין מקפידא. ואין צורך לומר דבר בשם אמרו. שהרי גאולה כבר באה לעולם.
י. לאחר שרבו בעלי הוואטס-אפ, ייתכן ואפשר להתיר אס אמ אס במכשירים הכשרים, משום שאין חשש שייצא שידעך ממי שעדיין משתמש בהתוכנה הישנה.
יא. המקבל דבר הלכה דרך הוואטס - אפ, הרי הוא כ"טובל ושרץ בידו" ואין לו על מי שיסמוך.
יב. כתב ולא ראה וי כפול, ראה וי כפול ולא כתב, לא יצא ידי חובתו.
יג. מאחר ואין את האופצייעא לעשות לייקין בוואטס-אפ, וכפי שכבר ראינו אצל חברו הפעייסבאק. הרי ששליחת הודעות כמוה כביטוי חיבה לתכנה. וככל שירבה ההודעות, יגביר האהבה והאחווה בין החברים.
יד. לא יחסום אדם את חברו ברשימה הידועה לשימצה - רשימת הבלעאק לעיסט, אלא אם כן שונא הוא לו מתמול שלשום. ומקצת היום הרי הוא ככולו.
טו. שלח אדם הודעה וחזר בו. אם תוך כדי דיבור חזר, הרי שנחשב לו כאילו לא שלחו. ואם לאחר מכן. יעשה שאלת חכם. או יביא את שאלתו בפני קבוצה של 7 חברים לפחות.
טז. המעביר תמונא או קליעפ דרך וואטספו, אחראי הוא על הנזקים הנגרמים בהפצת התמונה. וראוי שכל אדם יעשה לו רב לענייני תקשורת, ועימו יתייעץ לפני כל שליחה.
יז. שוב נדלג על סעיף זה...
יח. יכול אדם שיהיה לו שניים ואפילו יותר מהאפליקיישען הנ"ל. אך מן הראוי שיודיע בהסטעטוס שלו מי מהם הוא הפעיל יותר. ומה טוב אם יחבר את כולם לגרועפ אחד. ויימנע מהכותב לחזור על הודעתו.
יט. כשם שאין מכשיריהן שווין, כך אין אפליקיישענסיהם שווין. ולכן אדם השולח הודעה הארוכה מהרגיל יבדוק אם המקבל יכול להכיל את כל התווים. ולא יגרום לו צער כאשר יקבל 'הודעה חתוכה'.
כ. היה וקיבל הודעה 'חתוכה', טוב יעשה אם יודיע להשולח על התקלה. וודאי שלא יעבירנה לאחר.
א. חובה על כל אחד ואחת מישראל כי יהיה להם את האפליקיישען המתקרא בשם וואטס-אפ. ומי שאין לו מכשיר התומך יחליפו באחר. ואם אין בידו ימכור מנעליו וירכוש מכשיר התומך.
ב. מיד בעת התקינו את הוואטס-אפ יברך "ברוך שחלק מחכמתו ליראיו", ונכון שיכוון גם על שאר האפליקיישענס המותקנים אצלו במכשיר.
ג. מיד לאחר שהושלמה ההתקנה יעבור על הרשימה המתקראת פאייבורעיט. ויבדוק את הסטאטעס של כל אחד ואחת.
חסידים הראשונים נהגו לקדם בברכת שלום את כל חבריהם לוואטס-אפ. והמחמירים נהגו להוסיף אף סימן המתקרא אייקעון בלע"ז. הכל לפי הגירסא דינקותא.
ד. מיד כשייעור אדם בבוקר יבדוק את וואטסאפו ואת המתחדש בו. ובדיעבד אפשר אחרי ברכת המעביר חבלי שינה... ומה טוב אם יגיב במיידי לכותב ההודעה.
ה. אדם המשתייך לחבורעא המתקראת גרועפ בלע"ז. ישתדל למלא דבר חכמה אחד לפחות פעם ביום. ואם אין לו דבר חכמה משלו, יוכל לשעתק מחברו. וכל המרבה הרי זה משובח...
ו. המקבל דבר חכמה, בין אם קיבל באישי בין אם קיבל בקבוצתי, יגיב בתוך עשרה רגעים מרגע קבלת ההודעה. וטוב שיוסיף פלפול משלו. ואם אין לו מה שיגיב, יכול בדיעבד להסתפק ב- חחח... שכן המקבל הודעה ולא הגיב, עובר על "לא תוכל להתעלם".
ז. נהגו לדלג על סעיף זה בציבור, וד"ל.
ח. אין מתנתקין מתוכנה זו לעולם מלבד במקרי חירום. כגון יולדת, ימי חג, או משום חולשה (של הבטרייעא)
ט. משעתקין ומעתיקין ואין חוששין מקפידא. ואין צורך לומר דבר בשם אמרו. שהרי גאולה כבר באה לעולם.
י. לאחר שרבו בעלי הוואטס-אפ, ייתכן ואפשר להתיר אס אמ אס במכשירים הכשרים, משום שאין חשש שייצא שידעך ממי שעדיין משתמש בהתוכנה הישנה.
יא. המקבל דבר הלכה דרך הוואטס - אפ, הרי הוא כ"טובל ושרץ בידו" ואין לו על מי שיסמוך.
יב. כתב ולא ראה וי כפול, ראה וי כפול ולא כתב, לא יצא ידי חובתו.
יג. מאחר ואין את האופצייעא לעשות לייקין בוואטס-אפ, וכפי שכבר ראינו אצל חברו הפעייסבאק. הרי ששליחת הודעות כמוה כביטוי חיבה לתכנה. וככל שירבה ההודעות, יגביר האהבה והאחווה בין החברים.
יד. לא יחסום אדם את חברו ברשימה הידועה לשימצה - רשימת הבלעאק לעיסט, אלא אם כן שונא הוא לו מתמול שלשום. ומקצת היום הרי הוא ככולו.
טו. שלח אדם הודעה וחזר בו. אם תוך כדי דיבור חזר, הרי שנחשב לו כאילו לא שלחו. ואם לאחר מכן. יעשה שאלת חכם. או יביא את שאלתו בפני קבוצה של 7 חברים לפחות.
טז. המעביר תמונא או קליעפ דרך וואטספו, אחראי הוא על הנזקים הנגרמים בהפצת התמונה. וראוי שכל אדם יעשה לו רב לענייני תקשורת, ועימו יתייעץ לפני כל שליחה.
יז. שוב נדלג על סעיף זה...
יח. יכול אדם שיהיה לו שניים ואפילו יותר מהאפליקיישען הנ"ל. אך מן הראוי שיודיע בהסטעטוס שלו מי מהם הוא הפעיל יותר. ומה טוב אם יחבר את כולם לגרועפ אחד. ויימנע מהכותב לחזור על הודעתו.
יט. כשם שאין מכשיריהן שווין, כך אין אפליקיישענסיהם שווין. ולכן אדם השולח הודעה הארוכה מהרגיל יבדוק אם המקבל יכול להכיל את כל התווים. ולא יגרום לו צער כאשר יקבל 'הודעה חתוכה'.
כ. היה וקיבל הודעה 'חתוכה', טוב יעשה אם יודיע להשולח על התקלה. וודאי שלא יעבירנה לאחר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה